13 Temmuz 2016

İPEK YOLU RALLİSİ 2016'DA ÜÇ MINI ALL4 RACING, SS5'İ İLK DÖRTTE TAMAMLADI. AL RAJHI GENEL KLASMANDA ÜÇÜNCÜ SIRAYI ALDI.

İPEK YOLU RALLİSİ 2016'DA ÜÇ MINI ALL4 RACING, SS5'İ İLK DÖRTTE TAMAMLADI.

 

MINI ALL4 Racing'in 13.07.16 tarihindeki güçlü performansı, 12.07.16 tarihindeki 4. etaptaki zorlu geçen günün ardından, Yazeed Al Rajhi (SA) ve Timo Gottschalk'ın (ALM) yeniden ilk üçe girmesini sağladı.

 

Moskova-Pekin arasında gerçekleştirilen 2016 İpek Yolu Rallisi'nin 5. Ayağında MINI ALL4 Racing takımları 12.07.16 tarihindeki zorlu yarış gününün ardından yeniden güçlü bir forma kavuştu.

 

Astana'dan Balkash'a doğru ilerleyen 13.07.16 tarihindeki etap, ayağı ilk dört içinde tamamlamayı başaran üç MINI ALL4 Racing ile talihin döndüğünü müjdeledi. Aynı zamanda erken bir yarış liderliği değişikliği de oldu.

 

Yarışın en uzun etabı, lider Yazeed Al Rajhi (SA) ve Timo Gottschalk'ın kullandığı (ALM) MINI ALL4 Racing #103 için maceralı geçti. SS5'in farklı etaplarında üç kez lastiklerinin patlamasına ve yolu görmeyi zorlaştıran çamuru camdan temizlemek üzere durmak zorunda kalmalarına rağmen 2016 İpek Yolu Rallisi'nin Astana-Balkash arasındaki 13.07.16 tarihindeki etabını ikinci olarak tamamlamayı başardılar.

Böylece ekip genel klasmanda 6. sıradan 3.lüğe yükseldi ve daha sonraki etaplarda birinciliği zorlamak üzere kendilerine olan güvenlerini tazelediler.

 

Al Rajhi şunları söyledi: "Sanırım bu hayatımın en uzun etabıydı, yalnızca uzunluğundan ötürü değil teknik çaba da gerektiren bir etaptı. Böyle bir etapta yarışmak çok zor. Bugünün hedefi saldırmaktı, yardımcı pilotuma da hedefimizin 3. olarak bitirmek olduğunu söyledim. Bunu yapabileceğimize pek emin değildi; ancak ona emniyet kemerini bağlamasını ve yolculuğun tadını çıkarmasını söyledim! 50. veya 60. km’de Cyril'ı [Despres] yakaladık ve onu geçmek için kuvvetle saldırdık. Lastiğimiz 80-90 km’nin ardından ilk, 150 km’nin ardından ikinci ve 180-200 km arasında ise üçüncü kez patladı. Bunun ardından ön camdaki çamuru temizlemek için durmak zorunda kaldık; ancak yine de yarışı hedeflediğimizden daha iyi bir yerde 2. olarak tamamladık!"

 

12.07.16 tarihindeki etap, yarışı ilk üç içinde tamamlayan Aidyn Rakhimbayev (KAZ) ve Anton Nikolaev'in (RUS) #106 MINI ALL4 Racing takımı için de iyi geçti. Genel klasmanda Al Rajhi'nin ardından 5. sıradaki yerlerini sağlamlaştırdılar.

Harry Hunt (ING) ve Andreas Schulz'dan (ALM) oluşan #105 MINI ALL4 Racing takımının şansı ise gerçekten tersine döndü. 12.07.16 tarihinde dördüncü olarak tamamlamak için güçlü ve dengeli bir etap sürüşü gerçekleştirerek 12.07.16 tarihindeki genel klasmanda kaybettikleri 23 pozisyondan 20'sini tek bir ayakta telafi ettiler. Şu anda 12. pozisyonda yer alan Hunt, sonraki etaplarda ilk 10 içine girmeye kararlı görünüyor.

 

Hunt şunları söyledi: “Bugün çok iyiydi. Şu ana kadar yarıştığım en uzun etaptı, bu yüzden ilginçti. Birkaç küçük sorun yaşadık; ama önemli değildi. Böylece iyi bir bitiş için güzel, dengeli bir ritim yakalamayı başardık."

 

12.07.16 tarihinde İngiliz sürücünün iki sıra altında, bitiş çizgisini altıncı olarak geçerek genel klasmanda 4. pozisyonu sağlamlaştıran Vladimir Vasilyev (RUS) ve Konstantin Zhiltsov'a (RUS) ait #101 MINI ALL4 Racing duruyor.

 

Yardımcı pilot Zhiltsov şunları söylüyor: "Uzun olmasına ve yalnızca iki saatlik bir uykunun ardından fiziksel açıdan zorlamasına rağmen 13.07.16 tarihinde iyi bir etap geçirdik. Son 50k çok hızlı ve tozluydu. Fren yaparak çok zaman harcadık; ama yarış henüz bitmedi. Gerçek yarışın Çin sınırından sonra başlayacağını düşünüyorum!”

 

Bauyrzhan Issabayev (KAZ) ve Vladimir Demyanenko'dan (RUS) oluşan son MINI ALL4 Racing takımı günü 13. olarak tamamladı ve genel klasmanda 10. pozisyonu sağlamlaştırdı.

 

İpek Yolu Rallisi heyecanı yarın, Balkash-Almatı arasında gerçekleştirilecek 3 ülkeye yayılan 15 ayaklı yarışın 6. etabında, takımların birbiriyle mücadelesiyle devam edecek.