24 Haziran 2015

MINI KENDİNİ YENİLİYOR.

dam Image


BMW Group, Berlin'de gerçekleştirilen MINI Clubman'in dünya prömiyerinde MINI markasının yeni ürün ve marka stratejisini tanıttı. Tasarım, özgünlük ve uzun vadeli değer, ilk olarak yeni tasarlanan logo, yeni yazı tipi ve yeni görsellerde görülebilecek olan yeni marka imajını tanımlıyor. Marka aynı zamanda yeni MINI Clubman'in lansman kampanyası dolayısıyla iletişim açısından yeni yaklaşımları da değerlendiriyor. 

 

MINI başkanı Sebastian Mackensen konuyu şu şekilde açıklıyor: "Yaratıldığı 1959 yılından beri MINI markası her zaman fikir, ilham ve tutku anlamına geldi. Yeni MINI Clubman kampanyasıyla başlayarak, MINI'nin başarı öyküsünü sürdürmek istedik ve marka stratejimizi geliştirerek markanın görsel kimliğini yeniledik. Yeni bir marka kimliği ve gelecekte sunacağımız yeni tekliflerle daha fazla kişiyi tutkulu birer MINI hayranı yapmayı hedefliyoruz." 

 

Marka stratejisi 

 

Bu küresel tanıtım MINI'yi yeni bir döneme taşıyor ve aynı zamanda zamanın ruhunu şekillendirmek üzere markanın kendisini yenileme geleneğine dayanıyor. Gerçekleştirilen tanıtım, hemen kullanılmaya başlanacak olan yeni kurumsal tasarımla 2001'den bu yana marka kimliğindeki en önemli sıçramayı oluşturuyor. MINI'nin yaratıcısı Sir Alec Issigonis'in hareket noktası az yer kaplayan ve mümkün olduğunca az yakıt harcayan küçük, ekonomik bir otomobil yapmaktı. Yerden tasarruf sağlamak üzere bulduğu akıllı çözümler orijinal Mini'ye rakipsiz tasarımını kazandırırken, arkadaşı John Cooper da MINI'nin sahip olduğu yarış otomobili potansiyelinin farkına vardı. İkisi arasındaki iş birliği markanın temel özelliklere odaklanması ve ikonik MINI tasarımı sayesinde heyecan verici, eğlenceli sürüş tavrına odaklanması arasında benzersiz bir denge oluşturdu. 

 

Yeni marka felsefesi en önemli şeylere yer açmak üzere gerekli olmayan her şeyden kurtuluyor. Temel mesajlara ve özgün iletişime odaklanıyor. Yeni logo, yeni yazı tipi ve yeni renk gamı açıklık ve özgünlük prensiplerine dayanarak geleceği şekillendirmek üzere markanın genlerini yeniden yorumlamasına izin veriyor. 

 

MINI logosu ve yazı tipi 

 

"Düz tasarım" 2D logo herkes tarafından tanınan mevcut 3D logodan geliştirildi: Logo herhangi bir malzeme ya da biçimi yinelemeyerek kendi kendini anlatıyor. Bu minimalist yaklaşım görsel açıdan öne çıkıyor ve tüm boyutlarda ve formatlarda kullanılabiliyor. 

 

Yeni MINI Serif yazı tipi de yeni marka imajını destekliyor. Yazı tipi İsviçreli tasarımcıların yayıncılıkta kullanmak üzere elle dizdikleri yazı tipinden geliştirilmiş ve modern bir görünüm verilmiştir. MINI Serif markanın güçlü tasarım eğilimini yansıtırken, kalitesini öne çıkarıyor ve geleneksel olanla modern olan arasındaki kontrasttan yararlanıyor. Yeni MINI yazı tipi, kolay okunması ve içeriğe gerek duyduğu alanı sağlaması açısından kullanıcıya yönelik tasarlanmış. 

 

Yeni Bir Kimlik 

 

Tüm kurumsal kimlik, ürünün kendini anlatmasına olanak sağlayan, içeriğin sergilendiği bir platform görevi görüyor. Görsel kimlik daha önce duyurulduğu gibi beş güçlü temel modelin odağını pekiştiriyor. Bu modellerin her birinin bağımsız karakterini öne çıkarmak üzere ayrı görseller ve metinler geliştirilmiş olsa da aynı aileye ait oldukları bellidir. Bu farklı dünyalardan ilki yeni MINI Clubman iletişimlerinde görülmeye başlanacaktır.