Çerezleri kullanmamız için izninizi yönetme aracımız geçici olarak çevrimdışı. Bu nedenle, çerez kullanımına izin vermenizi gerektiren bazı işlevler eksik olabilir.
Veri koruma hakkında yasal uyarılar
MINI Connected
Son güncelleme: 11.2024
Ürün ve hizmetlerimizin özellikleriyle ilişkilendirdiğiniz yüksek standartlar verilerinizin yönetiminde bize yol
gösteren rehberimizdir. Bunu yaparken müşterilerimizle ve ilgili taraflarla güvene dayalı bir iş ilişkisine vesile olacak
bir ortamı yaratmak ve sürdürmek istiyoruz. Kişiyi tanımlayıcı verilerin gizliliği ve bütünlüğü bizim için özellikle
önemlidir.
Veri işleme bakımından veri sorumlusu kimdir?
Veri işleme, 6698 sayılı Kişisel Verileri Koruma Kanunu (“KVKK”) kapsamında veri sorumlusu olarak hareket eden
İthalatçı Borusan Otomotiv İthalat ve Dağıtım A.Ş. (bundan sonra “İthalatçı” olarak anılacaktır) ve merkezi Petuelring
130, 80788 Munich, Almanya adresinde bulunan ve kayıtlı olduğu mahkeme Munich HRB 42243 olan Bayerische
Motoren Werke Aktiengesellschaft (bundan sonra “BMW” olarak anılacaktır) ile birlikte gerçekleşir.
İthalatçı, müşteriye “MINI Connected” adı altında (bundan sonra “MINI Connected Sözleşmesi” olarak anılacaktır)
belli araç bazlı bilgi ve yardım hizmetlerini (bundan sonra "hizmetler" olarak anılacaktır) sunar ve
müşteri için sözleşmesel ve operasyonel irtibat noktasıdır. BMW, hizmetlerin teknik sunumundan sorumludur. Veriler
müşteri için hizmetleri sağlamak ve destek sunmak amacıyla İthalatçıdan BMW’ye aktarılır.
Sizinle ilgili hangi veriler, hangi amaçla ve hangi yasal gerekçeyle işleniyor?
Bir sözleşme yapılması veya hizmetlerin sunulması sürecinde toplanan veriler aşağıda sıralanan amaçlarla işlenir:
A. Sözleşme yapılması (KVKK 5(2)(c))
Sözleşme yapılması amacıyla, aşağıda sıralanan kategori ve türdeki veriler, sözleşmenin kurulması veya ifası hukuki sebebine dayalı olarak işlenir:
- Kimlik bilgileri (soyadı, adı)
- İletişim bilgileri (adres, e-posta adresi)
- Müşteri işlem verileri (MINI Connected veya MINI giriş hesabı)
Sözleşme verileri kanunda daha uzun bir saklama süresi öngörülmediği sürece sözleşmenin sona erme tarihinden 1 yıl sonra otomatik olarak silinirken finansal işlemler kanunda öngörüldüğü üzere 10 yıl sonra silinir.
B. Sözleşmeye dayalı MINI Connected Sözleşmesini ifa yükümlülüğünün yerine getirilmesi (KVKK 5(2)(c))
Sizinle İthalatçı arasında yapılan MINI Connected Sözleşmesinin ifa edilmesi ve MINI Connected Sözleşmesi
kapsamında MINI Akıllı e-Arama, bilgilendirme hizmetleri, gerçek zamanlı trafik bilgileri, Tele Hizmetler gibi
hizmetlerin sunulması amacıyla BMW, MINI Akıllı e-Arama, bilgilendirme hizmetleri, gerçek zamanlı trafik bilgileri,
Teleservices gibi çeşitli hizmetler sunar.
Bu hizmetlerin ifası amacıyla, araçtan alınan aşağıdaki bilgiler, kişiyi tanımlayıcı nitelikte olduklarında, İthalatçı
tarafından ve sözleşmenin kurulması veya ifası hukuki sebebine dayalı olarak söz konusu ifa için görevlendirilen
hizmet sağlayıcılar tarafından işlenir ve saklanır:
- Araç durum bilgileri (katedilen yol, akü voltajı, kapı ve bagaj kapısı durumu)
- Konum ve hareket verileri (zaman, konum, hız)
- Araç servis verileri (bir sonraki servis için son tarih, yağ seviyesi, fren aşınması)
- Dinamik trafik bilgileri (trafik sıkışıklıkları, engeller, işaretler, park yerleri)
- Çevresel bilgiler (sıcaklık, yağmur)
- Kullanıcı profili (kişisel profil resmi/avatarı, navigasyon, medya, iletişim, sürücü pozisyonu, klima/ışık, sürücü yardımı gibi ayarlar)
- Sensör bilgileri (radar, ultrasonik cihazlar, vücut hareketleri, ses)
İşlenen kişisel veriler bu verilere spesifik bir hizmet için artık ihtiyaç duyulmaması ve/veya kanunda bu verilerin
daha uzun bir süre saklanmasının öngörülmemesi halinde 4 hafta sonra otomatik olarak silinir. MINI Connected
Hesabı şahsi olarak size tahsis edilir. Bu nedenle sürücü profiliniz (bir MINI Connected Hesabıyla eşleştirilmişse)
yalnızca bir araçta etkinleştirilebilir.
BMW Group'a giriş
Hizmeti kullanabilmek için Uygulamaya/portala kaydolmanız gerekir. Kaydolduğunuzda, size diğer BMW Group
portallarına ve tekliflerine erişim imkanı veren bir çevrimiçi müşteri hesabı alacaksınız. Size BMW Group'a giriş
hizmetini sunabilmek için verileriniz tarafınızca kullanımda olan uygulamaların sağlayıcısı olarak hareket eden BMW
Group şirketine iletilir. Müşteri hesabınızdan alınan verilerin saklanması BMW tarafından yürütülür ve BMW Group'a
verilebilecek şahsınızla ilgili diğer tüm verilerden (potansiyel olarak tamamen aynı olsa bile) ayrı tutulur. BMW
Group'a giriş kapsamında kişisel verilerinizin işlenmesinin ayrıntıları, Uygulamada/portalda kullanılmak üzere
tasarlanan spesifik bir aydınlatma metninde açıklanır.
C. Ürün kalitesinin sağlanması ve yeni ürünler geliştirilmesi (KVKK 5(2)(f))
Hizmet ifasının ötesinde, B başlığı kapsamında toplanan veriler aynı zamanda BMW Group tarafından sunulan ürün
ve hizmetlerde kalite güvence işlemlerinin yapılması ve BMW tarafından yeni ürün ve hizmetler geliştirilmesi
amacıyla işlenir. Bu işleme, BMW’nin mevcut ürün ve hizmetler için getirilen yüksek müşteri standartlarını karşılama
ve şirketin henüz geliştirilmemiş yeni ürün ve hizmetler aracılığıyla müşterilerinin gelecekteki taleplerini yerine
getirebilmesini sağlama şeklindeki meşru menfaatleri için ve bu meşru menfaat hukuki sebebine dayalı olarak
gerçekleştirilir. Müşterilerimizin gizliliğini korumak adına veriler yalnızca müşteriye/araca doğrudan ulaşılmasına
izin vermeyecek bir şekilde işlenir.
D. BMW ve İthalatçının satış, servis ve idari süreçlerinin yerine getirilmesi (KVKK 5(2)(ç) ve 5(2)(f))
Müşteri deneyimini ve MINI distribütörleriyle iş birliğini sürekli optimize etmek amacıyla, sözleşmelerden alınan
bilgilere dayalı değerlendirmeler yapar ve raporlar hazırlarız ve bu değerlendirmeleri ve raporları ilgili MINI
distribütörleriyle paylaşırız. Bu değerlendirmeler ağırlıklı olarak talep ve satış sürecini iyileştirmeye yönelik uygun
önlemler (örn. satış personeli için eğitimler) getirmek için kullanılır. Bahsedilen raporları yalnızca birleştirilmiş ve
anonim hale getirilmiş bir şekilde hazırlarız ve bu, raporların alıcılarının şahsınızla ilgili herhangi bir sonuç
çıkaramayacağı anlamına gelir. Belirtilen amaçlarla işleme, meşru menfaat hukuki sebebine dayanır.
B başlığı altında toplanan araca özel verilerin bir kısmı meşru menfaat hukuki sebebine dayalı olarak BMW ve
İthalatçının servis süreçlerinin (örn. tamir, garanti, iyi niyet) yerine getirilmesi için kullanılır. Bu işleme, BMW ve
İthalatçının müşterilerimize mümkün olan en iyi servis sürecini sunma şeklindeki meşru menfaati kapsamına girer.
İşleme aynı zamanda hukuki yükümlülüklerin (örn. anti-tröst düzenlemeleri gereğince tamir ve bakım bilgileri) yerine
getirilmesi hukuki sebebine dayalı olarak yapılır. Teknik veriler müşterilerimizin gizliliğini korumak adına her zaman
araçla ilgili olarak ve müşteriyle doğrudan bağ kurulmadan işlenir.
Bunun için aşağıdaki veri kategori ve türleri kullanılır:
- Araç ana verileri (araç tipi, rengi, ekipmanı)
- Araç servis verileri (bir sonraki servis için son tarih, yağ seviyesi, fren aşınması)
- Araç durum bilgileri (katedilen yol, akü voltajı, kapı ve bagaj kapısı durumu)
Teknik araç verileri araç yaşam döngüsünün sonunda silinir.
Kısmi olarak, verilerinizi BMW Group bünyesindeki çeşitli şirketlerin yönetimini mümkün olduğunca verimli ve
başarılı hale getirmek için işleriz. Bunun etkilediği alanlardan biri, şirketlere yönelik uluslararası muhasebe
düzenlemelerine (Uluslararası Finansal Raporlama Standartları (IFRS) gibi) uygun ortak grup muhasebesidir.
E. Müşteri desteği (KVKK 5 (2)(f))
İthalatçı, kişisel verilerinizi (adınız, soyadınız, e-posta adresiniz, telefon numaranız ile soru ve şikayetleriniz kapsamında tarafınızca verilen bilgiler) sözleşmeler yapma kapsamında (bkz. yukarıdaki bölüm) iletişim amacıyla (örn. MINI Dijital hizmetleri için rezervasyon) ve tarafınızca formüle edilen bir taleple (örn. MINI Müşteri Destek birimine sorular ve şikayetler) ilgili işlem yapılması amacıyla meşru menfaat hukuki sebebine dayalı olarak kullanır.
F. İthalatçının hukuki yükümlülüklerinin yerine getirilmesi (KVKK 5(2)(ç))
İthalatçı ve BMW veri işlenmesini gerektiren bir hukuki yükümlülük söz konusu olduğunda da kişisel verileri işleyecektir. Bu, aracınızın bir araç geri çağırmasına konu olması veya onarım talebi mevcut olması nedeniyle sizinle iletişime geçmemizin ya da yasal yükümlülüklere uymamızın gerektiği bir durum olabilir.
G. IT sistemlerinin çalışmasının güvenceye alınması (KVKK 5 (2)(f))
BMW ayrıca yasal bir yükümlülüğe uymak için gerekliyse veya yasal gereklilikleri yerine getirmek amacıyla kişisel
verileri işlemek için meşru menfaatimiz varsa da kişisel verileri işleyecektir. Böyle bir durum; aracınızın bir geri
çağırma veya Teknik Aksiyon kapsamında yer alması nedeniyle sizinle iletişim kurmamız, sizinle iş ilişkisi kurarken
kara para aklama kontrolleri yapmamız ya da BMW Group'un dikkate alması gereken ilgili yaptırım listelerini veya
ihracat kontrol talimatlarını kontrol etmemiz gerektiği için yaşanabilir.
Toplanan veriler ayrıca BT sistemlerinin işleyişini korumanın bir parçası olarak da işlenir. Bu bağlamda koruma
aşağıdaki eylemleri içerir ancak bunlarla sınırlı değildir:
- BT sistemlerinde işlenen verilerin yedeklenmesi ve geri yüklenmesi,
- BT sistemlerinin belirli fonksiyonlarını kontrol etmek için işlemlerin günlüğe kaydedilmesi ve izlenmesi,
- BT sistemlerinin bütünlüğünü ve güvenliğini garanti altına almak için kişisel verilere yönelik yetkisiz erişimleri tespit etmek ve bunlara karşı koruma sağlamak,
- BT sistemlerindeki arızaların giderilmesi için vaka ve sorun yönetimi.
Toplanan veriler aynı zamanda BMW Group’taki dahili uyumluluk yönetiminin bir parçası olarak işlenir. Bu kapsamda
biz, bir sözleşmenin imzalanmasının bir parçası olarak yeterli tavsiye alıp almadığınız ve BMW Ortağının tüm yasal
gerekliliklere uyup uymadığı gibi hususları gözden geçiririz. Ayrıca örneğin yetkisiz satıcıları tanımlayarak BMW
Group'un seçici satış sistemini korumak için kişisel verilerin işlenmesiyle ilgili meşru bir menfaatimiz vardır.
Yasal yükümlülükler çerçevesinde belirli tüketim verileri (yakıt tüketimi ve katedilen yol gibi OBFCM verileri olarak
bilinir) atölye ziyaretleri sırasında aracınızdan toplanır ve üretici (BMW AG) tarafından doğrudan AB Komisyonuna
aktarılır. Bu amaçla verilerin toplanmasına ve aktarılmasına BMW yetkili atölyelerinde ve BMW satıcılarında itiraz
edebilirsiniz.
BMW bir dizi ek yasal yükümlülüğe tabidir. Bu yükümlülüklere uymak için verilerinizi gerekli ölçüde işleriz ve bu
verileri meşru bir talep veya yasal bildirim yükümlülükleri kapsamında sorumlu makamlara iletebiliriz. Yasal bir
anlaşmazlık verilerinizin işlenmesini gerektirdiğinde de verilerinizi işleyebiliriz.
H. Seçili üçüncü taraflara veri transferi
B başlığı kapsamında toplanan veriler talebiniz üzerine elektronik ortamda bir üçüncü tarafa aktarılır. Bu işlem, sizinle
üçüncü taraf arasındaki ilişkide aracınız için kullanımla ilgili sigorta poliçesi yaptırılması gibi diğer amaçların yerine
getirilmesi amacıyla yapılır.
BMW, B başlığı kapsamında toplanan verileri mobilite servisleri, haritalar ve araçlar gibi kaynakları özellikle büyük
ölçüde otomatik, tam otomatik ve otonom sürüşle birlikte kullanım amacıyla anonim hale getirilmiş halde üçüncü
taraflara sunar.
Toplanan veriler ayrıca şirket içi uyum yönetimi kapsamında BMW ile paylaşılır ve bu kapsamda sözleşme yapma
konusunda tarafınıza yeterli bilgi verilip verilmediği ve bayilerin tüm yasal gerekliliklere uyup uymadığı gibi hususlar
gözden geçirilir.
BMW ve İthalatçı bir takım ek yasal yükümlülüklere tabidir. Bu yasal yükümlülüklere uymak adına verilerinizi
gerektiği ölçüde işleriz ve yasal bildirim gereklilikleri kapsamında gerekli olması halinde bu verileri sorumlu mercilere
iletiriz.
MINI sözleşme yükümlülüklerini yerine getirmek ve servis sunumunu ve ödeme işlemini mümkün kılmak için üçüncü
taraf sağlayıcılara veri aktarır.
Veriler yurt dışında kimlere aktarılır ve bu aktarım sürecinde verileri nasıl koruruz?
BMW global bir şirkettir. Kişisel veriler BMW çalışanları, ulusal satış şirketleri, yetkili bayiler ve AB içindekiler
öncelikli olmak kaydıyla görevlendirdiğimiz hizmet sağlayıcılar tarafından işlenir.
Veriler AB dışındaki ülkelerde işlenecekse, BMW kişisel verilerinizin Avrupa düzeyinde veri gizliliğine uygun olarak
işlenmesini sağlamak üzere uygun teknik ve organizasyonel önlemleri içeren AB standardında sözleşmeler yapar.
Diğer ülkelere veri transferine ilişkin güncel korumalara erişmek isterseniz lütfen aşağıda belirtilen iletişim
kanallarını kullanarak bize ulaşın.
AB halihazırda Kanada ve İsviçre gibi AB dışındaki bazı ülkeler ile karşılaştırılabilir bir veri gizliliği seviyesi
oluşturmuştur. Karşılaştırılabilir veri gizliliği seviyesi nedeniyle bu ülkelere yapılacak veri transferi için herhangi bir
özel onay veya sözleşme gerekmez. Bu bilgilendirmenin yanı sıra Türkiye dışında veri işlenmesi durumunda, söz
konusu veri işleme faaliyetlerine ilişkin KVKK gerekliliklerine uygunluk sağlanmaktadır.
Verilerinizi toplamak için nasıl yöntemler kullanacağız ve verilerinizi ne kadar süreyle saklıyoruz?
Kişisel verilerinizi otomatik ve yarı otomatik yöntemlerle elektronik ortamda topluyoruz.
Kişisel verilerinizi yalnızca spesifik amacın gerektirdiği süre boyunca saklıyoruz. Veriler çeşitli amaçlarla işleniyorsa,
kanunda öngörülen daha uzun bir saklama süresi olmadığı sürece, veriler son belirlenen amaç gerçekleştirildikten
sonra otomatik olarak silinir veya doğrudan size ulaşılmasına izin vermeyecek bir şekilde saklanır. Ayrıca, işlemeye
dayanak teşkil eden olurunuzu geri almanız ve işleme için başka bir yasal gerekçe olmaması halinde, veriler KVKK
uyarınca imha edilir.
Verileriniz nasıl saklanır?
Verilerinizi en son teknolojiye uygun olarak saklıyoruz. Aşağıdaki güvenlik önlemleri kişisel verilerinizin kötüye
kullanım veya diğer gerekçesiz işlemelere karşı korunması için uygulanan önlemlere örnek teşkil eder:
- Kişisel verilere erişim imkanı sadece sınırlı sayıda yetkili kişiyle ve belirlenen amaçlarla sınırlandırılır.
- Toplanan veriler yalnızca şifrelenmiş biçimde aktarılır.
- Hassas veriler de yalnızca şifrelenmiş biçimde saklanır.
- Verilerin işlenmesine yönelik IT sistemleri diğer sistemlerden ayrılır (örneğin korsanlığı önlemek için).
- Ayrıca, bu IT sistemlerine erişim kötüye kullanımı önlemek ve erken tespit etmek için sürekli olarak izlenir.
Veri gizliliği ayarlarınızı nasıl görüntüleyebilir ve değiştirebilirsiniz?
Verilerinizin kullanımına ilişkin ayarlarınızı MINI çevrimiçi hesabınızda (varsa), MINI Connected hesabınızda veya
MINI Uygulamanızda ilgili seçenekleri kullanarak BMW çevrimiçi hesaplarınızda dilediğiniz zaman
değiştirebilirsiniz.
Aşağıdaki verilere erişebilir ve mümkünse değiştirebilirsiniz:
- Reklam iletişimi için verilen izin - mümkünse, burada istediğiniz iletişim kanallarını (posta, e-posta vb.) seçebilir ve ürün ve hizmetlerle ilgili olarak size kişiselleştirilmiş teklifler sunulması için bir bireysel müşteri profili oluşturmak üzere istatistiksel prosedürlerin kullanılmasını kabul edebilirsiniz.
- BMW CarData - burada araç verilerinizi görüntüleyip indirebilir veya aktarabilirsiniz.
- MINI Connected Hesabı - burada ayrıntılı MINI Connected ayarlarınızı görüntüleyebilir ve değiştirebilirsiniz. Bazı MINI Connected ayarları yalnızca MINI Uygulaması üzerinden veya yalnızca araç içinde değiştirilebilir. Sizden Uygulamadaki veya araçtaki ilgili seçenekleri kullanmanızı rica ediyoruz.
Bununla birlikte, verilerinizin MINI İş Ortakları tarafından kullanımına ilişkin ayarlar çevrimiçi hesabınızda MINI’nin
veri koruma portalında değiştirilemez. Böyle bir değişiklik veya verilerinizin kullanımıyla ilgili sorularınız için
doğrudan ilgili MINI İş Ortağı ile iletişime geçmeniz gerekir.
verilerinizi
İletişim bilgileri, ilgili kişi olarak haklarınız ve düzenleyici otorite nezdinde şikayette bulunma hakkınız.
Kişisel
kullanımımızla
ilgili
sorularınız
olması
halinde,
lütfen
önce
bmwconnecteddrive@borusanotomotiv.com adresine e-posta göndererek veya 0850 252 10 10 numaralı telefondan
hafta içi 08:00 -20:00, hafta sonu ise 09:00 -18:00 saatleri arasında müşteri destek birimine ulaşın.
Verilerinizin işlenmesinden etkilenen kişiler olarak, KVKK kapsamında belirli haklar ileri sürebilirsiniz. Aşağıdaki
bölümde KVKK doğrultusunda bir veri sahibi ilgili kişi olarak sahip olduğunuz haklarla ilgili açıklamalara yer
verilmiştir.
İlgili kişi olarak haklarınız
KVKK uyarınca, veri sahibi sıfatıyla KVKK Madde 11(1)’de belirtilen silinmesini isteme, düzeltilmesini isteme ve
sizinle ilgili elimizde bulunan kişisel veriler hakkında bilgi isteme hakkı gibi haklara spesifik olarak sahipsiniz. KVKK
Madde 11(1)’de belirtilen haklarınızı kullanmak için aşağıdaki yöntemlerden birini seçebilirsiniz:
- Başvuru Formunu doldurabilir ve formda belirtilen talimatlar doğrultusunda bize gönderebilirsiniz,
- Sistemlerimizde kayıtlı e-posta adresinizden bmwconnecteddrive@borusanotomotiv.com adresine talebinizi
içeren bir e-posta gönderebilirsiniz,
- Kişisel verilerinizle ilgili taleplerinizi bize Veri Sorumlusu Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte
belirtilen diğer yöntemleri kullanarak da iletebilirsiniz.
İlgili kişi olarak haklarınızın yerine getirilmesi gereken süreler
Her zaman tüm talepleri mümkün olan en kısa sürede ve talebin mahiyetine göre en geç 30 gün içinde yerine getirmek
için çaba gösteriyoruz. Talebinizin ek bir maliyet gerektirmesi halinde, yasal olarak belirlenen ücret uygulanabilir.
İlgili kişi olarak haklarınızın yerine getirilmesi konusunda bilgi verme kısıtlaması
Belli durumlarda, yasal gereklilikler nedeniyle size herhangi bir veriniz hakkında herhangi bir bilgi veremeyebiliriz.
Bu gibi bir durumda bilgi edinme talebini reddetmemiz gerekirse, size ret nedenlerini gecikmeksizin bildireceğiz.
Düzenleyici otoritelere şikayet
İthalatçı ve BMW haklarınızı ve endişelerinizi ciddiyetle ele alır. Şikayetiniz veya endişenizle gereğince
ilgilenmediğimizi düşünürseniz, sorumlu bir veri koruma otoritesine şikayette bulunma hakkına sahipsiniz.