27 ARALIK 2019

Yeni MINI Cooper SE | MINI Türkiye

Yeni MINI Cooper SE.

“E-TALIAN JOB”: Yeni MINI Cooper SE, günlük hayattan kaçışın sürdürülebilir yolu.

MINI, tamamen elektrikli ilk modelini pazara sunmaya hazırlanırken etkileyici video serilerine devam ediyor. Yeni kısa film ise 1969 yılından yüksek tempolu bir sinema klasiğine övgü niteliğinde.
Klasik şehir trafiği artık geçmişte kaldı. Bugün şehir içi trafiğinde benzersiz MINI stilinde otomobil kullanmak çok keyifli. 2020 İlkbahar mevsiminde yollarda yerini alacak yeni MINI Cooper SE (ortalama yakıt tüketimi: 0,0 l/100 km; ortalama güç tüketimi: 16,8 – 14,8 kWh/100 km; ortalama CO2 emisyonu: 0 gr/km) ile bu sürüş keyfi kısa süre içinde elektrikli olarak sunulacak. İngiliz markasının 60 yıllık tarihindeki tamamen elektrikli ilk seri üretim modelinin pazara sunumuna az bir süre kala MINI, emisyonsuz ulaşımın avantajlarını gösteren yeni bir video yayınladı. BMW Group sosyal medya kanallarından izleyebileceğiniz "The Getaway Car" (Kaçış Otomobili) adlı kısa filmde yeni MINI Cooper SE günlük şehir trafiğinden kaçmak için ideal bir otomobil olduğunu kanıtlıyor.
Kuzey İtalya şehri Torino’da geçen film, MINI’ye özgü mizah anlayışıyla sunuluyor. Filmde, yeni MINI Cooper SE’nin sürücüsü yoğun trafiğin stresinden kaçmak için yolunu değiştirerek dar yan sokaklara dalar. Bu sokaklar ise sürücüyü doğrudan Via Nizza’daki aynı adı taşıyan mahallede yer alan Lingotto binasının çatısına götürür. Zamanında bir İtalyan otomobil üreticisinin en büyük üretim tesisi olan bu tarihi endüstriyel yapının çatısında bir kilometre uzunluğunda bir test pisti de bulunmaktadır.
Günümüzde Lingotto binası diğer şeylerin yanı sıra alışveriş merkezi ve otelleri barındırırken çatıda bulunan test pisti bu dönüşümün ardından bozulmadan kalmış. Yeni MINI Cooper SE bu tarihi pistte tur atan kırmızı renkli bir Klasik Mini Cooper’la bir araya gelerek 1969 yapımı sinema klasiği “İtalyan İşi” filmindeki efsanevi sahneyi akıllara getiriyor.

Polisiye komedi türündeki “İtalyan İşi” filminde İngiliz aktör Michael Caine ile birlikte üç adet Klasik Mini Cooper heyecanlandırıcı bir altın hırsızlığının ardından kaçış otomobilleri olarak başrolü paylaşmıştı. Filmde öne çıkan Torino’daki takip sahnesi de Lingotto binasının çatısında sonlanıyordu. Filmin 2003 yılında çekilen Hollywood versiyonunda "İtalyan İşi" Los Angeles’a taşınmıştı. Ganimetin taşınması için üç modern MINI otomobili kullanılan bu filmin senaryosunda da yine heyecanlandırıcı bir takip sahnesi yer alıyordu.

Yeni MINI Cooper SE | MINI Türkiye

2019’a geldiğimizde ise altın hırsızları artık “E-talian Job” tarzını benimsemiş. Yerel emisyonsuz ve neredeyse tamamen sessiz elektrikli MINI, Torino şehrinin tam ortasında keyifli bir sürüşe uygun mükemmel bir yer keşfetmek için günlük şehir trafiğinin karmaşasından kaçmaya çalışıyor. 135 kW/184 bg motor gücündeki elektrikli motoru anlık güç kullanımıyla gerçek anlamda olağanüstü. Gövde altında yer alan yüksek gerilimli batarya otomobilin ağırlık merkezini fark edilebilir bir biçimde aşağı doğru çekiyor. Markaya özgü süspansiyon ayarı da elektrikli ulaşımın ilk kez tipik MINI go-kart hissiyle birlikte deneyimlenmesine katkıda bulunuyor. Elbette bu deneyim yalnızca ünlü Lingotto binasının çatısındaki sürüşle sınırlı değil.

Yeni MINI Cooper SE sıfırdan 60 km/sa hıza 3,9 saniyede, 100 km/sa hıza ise 7,3 saniyede ulaşıyor. Çevik sürüş karakterinin yanı sıra sunulan benzersiz özellikler arasında kapsamlı standart donanım yelpazesi, modele özgü ekran ve kumanda öğelerinin yanı sıra bir seçim düğmesiyle yapılandırılabilen iki aşamalı fren enerjisi geri kazanım özelliği yer alıyor. 232 kilometreye kadar menzile sahip yeni MINI Cooper SE sürdürülebilir şehir içi ulaşımı için ideal şekilde donatılmış, ancak aynı zamanda daha uzun süreli kaçamaklara da uygun.
Yeni MINI Cooper SE | MINI Türkiye

Yakıt tüketimi, CO2 emisyon rakamları ve güç tüketimi, değiştirilmiş haliyle 2007/715 (AB) sayılı mevzuatın gerektirdiği yöntemler kullanılarak ölçülmüştür. Rakamlar Almanya’da temel donanıma sahip bir otomobil kullanılarak hesaplanmıştır, belirtilen menzillerin hesaplanmasında seçilen jant ve lastik boyutlarının yanı sıra isteğe bağlı donanım da göz önünde bulundurulmuştur. Konfigürasyon sırasında değişiklikler olabilir.

Rakamlar yeni WLTP test döngüsüne göre hesaplanmış ve karşılaştırma amacıyla NEDC’ye dönüştürülmüştür. Bu otomobillerde (yine) CO2 emisyonunu temel alan vergi ve otomobile ilişkin diğer harçların hesaplanmasında burada yayınlananlardan farklı rakamlar geçerli olabilir.

Yeni otomobillere ait resmi yakıt tüketim rakamları ve resmi özel CO2 emisyonuna ilişkin ayrıntılı bilgi için lütfen "Yeni otomobillere ait yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve güç tüketimi kılavuzu”na başvurun. Kılavuza satış noktalarından, Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen ve https://www.dat.de/co2/ adresinden ulaşabilirsiniz.