21 Temmuz 2018

MINI JCW REKLAM FİLMİNE CANNES’DAN DÖRT ÖDÜL.

MINI John Cooper Works’ün yeni pazarlama kampanyası, tarihi Monte Carlo Rallisi zaferlerini yeniden canlandırıyor. “The Faith of a Few” isimli reklam filmi, dünyanın en önemli reklamcılık festivalinde ikişer altın ve gümüş olmak üzere dört ödül kazandı.


MINI John Cooper Works, başarı yolunda ilerlemeye devam ediyor. Marka, sunduğu ekstrem spor ve yarış hissi ile dünya genelinde çok sayıda MINI hayranını heyecanlandırmaya devam ediyor. John Cooper Works modellerinin pazarlama kampanyası da markayı birincilik kürsüsünde en üst konumlara taşımayı başararak reklam sektöründe dünyanın en ünlü festivali Cannes Lions 2018'de olağanüstü sonuçlar elde edilmesini sağladı. Markanın “The Faith of a Few” adlı reklam filmi ‘Film Craft’ kategorisinde iki altın ve iki gümüş aslan kazandı.


Reklam filminin kısa ve Türkçe altyazılı versiyonunu izlemek için tıklayın.


Dilerseniz İngilizce ve daha uzun bir versiyonunu buradan seyredebilirsiniz.


MINI John Cooper Works için son derece duygusal bir yeri olan bu kampanya markanın 1960'lı yıllardaki ralli sporları faaliyetlerinin ruhunu yansıtıyor. Klasik Mini, ünlü Monte Carlo Rallisi'nde üç yarışta da genel klasmanda birinci olmayı başarmıştı. 1964, 1965 ve 1967 yıllarında kazanılan birincilikler bu küçük İngiliz otomobilini bir motor sporları efsanesi haline getirdi. Pek çok uzmanı şok eden bu başarı kalabalıklar tarafından coşkuyla kutlandı. Bu başarılar, her şeyden önce, John Cooper'ın bağlılığı ve azmi sayesinde kazanılmıştı. Spor otomobilin tasarımcısı, Klasik Mini'nin yaratıcısı Alec Issigonis'in bir arkadaşıydı ve onu ekonomik bir aile otomobili olarak tasarlanacak otomobili temel alarak rekabetçi bir spor modelini tasarlamaya ikna etti. “The Faith of a Few” adlı reklam filmi, izleyicileri Klasik Mini'nin ilk Monte Carlo zaferine geri götürüyor. Gerçek yarış görüntüleri, yarışı ve kalabalığın coşkusunu yeniden canlandırıyor. Film, Mini Cooper S'in bitiş çizgisini birinci olarak geçerek son derece yüksek rekabeti ve kendisine inanmayanları yenmeyi başardığı Ocak 1964'deki heyecan verici günleri hatırlatıyor.


Cannes Lions 2018 jürisini etkilemeyi başaran reklam filmi, net bir şekilde “Her MINI'nin arkasında bir efsane vardır” mesajını veriyor. Kapanış sahnesinde, mevcut MINI John Cooper Works modeli Klasik Mini Cooper S ile yan yana görünerek modelin başarılarla dolu geçmişini günümüzün üstün sürüş keyfiyle devam ettirdiğini vurguluyor. MINI Marka Yönetimi Başkanı Marc Lengning filmle ilgili şunları söylüyor: "Filmdeki duygusal açıdan güçlü görüntüler markanın muhteşem tarihinin mevcut John Cooper Works modelleri ve ürünlerinde yaşamaya devam ettiğini vurguluyor." Markanın reklam filmi; sportiflik ve ayrıcalık, geleneksel teknik bilgi ve gelişmiş teknolojinin yarış pisti hissini nasıl yarattığını gösteren kapsamlı bir marka ürün ve kampanyasının parçasıdır. MINI Kıdemli Başkan Yardımcısı Sebastian Mackensen ise şunları söylüyor: "Cannes'daki başarı mevcut kampanyamızın olağanüstü performansını taçlandırıyor ve John Cooper Works modellerinin yanı sıra bu modellerin arkasındaki pazarlamanın da başarısını gösteriyor." Markanın mevcut kampanyası Jung von Matt Spree ajansı ile birlikte oluşturuldu; Cannes ödülünü kazanan reklam filminin yapımcılığını ise Anorak Film üstlendi.


2017 yılında ve 2018 yılının ilk beş ayında rekor satış rakamına ulaşan MINI model yelpazesinin en iyi dört atleti dışında, John Cooper Works özel donanım ve aksesuar ürünleri de, markanın efsanevi performans özelliklerini günümüze taşıyor. Opsiyonel John Cooper Works paketleri, tüm mevcut MINI modellerine heyecan verici sportif bir cazibe katıyor. John Cooper Works sonradan takılabilen ürünler, motor yarışı görünümleri ve performans odaklı teknoloji ile ön plana çıkıyor. Her MINI sürücüsü, MINI'sine aradığı yarış hissini kazandırmak için bu ürünleri kullanabilir.


Ancak John Cooper Works'ün marka imajı, yalnızca tarihi zaferlerden ibaret değil. Monte Carlo'daki üçüncü zaferden 50 yılı aşkın bir süre sonra, John Cooper Works'ün teknik bilgi birikimi motor sporlarında birbiri ardına kazanılan zaferler getirmeye devam ediyor. Markanın en son ralli başarıları ile kanıtlandığı üzere art arda kazanılan dört Dakar Rallisi şampiyonluğu, MINI ve John Cooper Works'ün motor sporları yakın tarihinde de yerini almasını sağladı. Şu anda MINI John Cooper Works Rally, uzun mesafe ralli sporlarında yarışa damgasını vurmaya devam ediyor. Kısa bir süre önce Italian Baja'da kazanılan zaferin ardından takım, FIA Cross Country Rallisi Dünya Şampiyonası 2018'de lider konumunu pekiştirdi.


Yakıt tüketimi, CO2 emisyonu, elektrik tüketimi Avrupa Mevzuatı (EC) 715/2007’ye (tadil edilmiş haliyle) göre gerekli yöntemler kullanılarak ölçülmüştür. Bu bilgiler, Almanya’daki temel donanıma sahip otomobiller için geçerlidir; belirtilen menzillerde opsiyonel donanımın yanı sıra seçilen jant ve lastik boyutundaki farklılıklar dikkate alınmıştır.


Bu bilgiler, yeni WLTP test döngüsü temelinde hesaplanmıştır ve otomobiller arasında karşılaştırma yapılabilmesi amacıyla eşdeğer NEDC değerlerine dönüştürülmüştür.


Bu otomobiller için burada yayınlanan rakamlardan farklı olarak, vergi ve diğer otomobille ilgili değerler konusunda yine CO2 emisyonunu temel alan farklı rakamlar geçerli olabilir.


Yeni otomobillerin resmi yakıt tüketimi rakamları, resmi özgün CO2 emisyonu ve güç tüketimi hakkında daha fazla bilgi için http://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html adresinde mevcut olan "Yeni otomobillerin yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve güç tüketimi kılavuzu"na bakabilirsiniz. CO2 Kılavuzu (PDF - 2.7 MB)