01 EYLÜL 2020

Monako’da MINI John Cooper Works ile bir efsanenin izinde | MINI Türkiye

Monako’da MINI John Cooper Works ile bir efsanenin izinde.

MINI John Cooper Works, premium küçük otomobil segmentinde üst düzey sürüş keyfinin zirvesini oluşturur. Otomobilin sporcu genlerini ararken zamanda bir yolculuğa çıkıp Klasik Mini’nin en büyük zaferini kazandığı yere, Monte Carlo Rallisi’nin altın yıllarına döndük.
Nürburgring’in Kuzey Pistindeki Formula 1, 24 saatlik Le Mans, 500 millik Indianapolis veya Monte Carlo Rallisi olsun, her motor sporu disipliniyle özdeşleşen bir pist vardır. Bu pistlerde zafere ulaşan herkes, o yarışın tarihinde hiç değişmeyecek bir yeri de garantiliyor. Buralarda bir değil üç kez zafer kazanan sürücüler ise onur listesinde efsanevi bir konum elde ediyor. Klasik Mini, motor sporları tutkunlarının kalplerini Provence’da yapılan özel testler sırasında, Col de Turini’nin virajlı yolları ile keskin dönüşlerinde ve Monaco şehrinin sokaklarındaki grand prix pistinde kazandı. Bu ufak İngiliz otomobili 1964, 1965 ve 1967’de Monte Carlo Rallisi’nde genel klasmanda zafer elde etti. O zamandan bu yana bu klasik ralli ile köklü markamız ve John Cooper Works adı arasında hiç kopmayacak bir bağ kuruldu. 1960’ların sürpriz şampiyonunun varisi MINI John Cooper Works ile (ortalama yakıt tüketimi: 7,1 – 6,9 l/100 km; ortalama CO2 emisyonu: 162 – 157 g/km) geçmişe yaptığımız bu yolculukta bu samimi ilişkiyi her kilometrede hissettik.
Monako’da MINI John Cooper Works ile bir efsanenin izinde | MINI Türkiye

MINI TwinPower Turbo teknolojisine sahip 231 bg motor gücünde dört silindirli motor, spor egzoz sistemi ve fren sistemi ile 17’’ John Cooper Works alüminyum alaşım jantlarla birlikte modeli temel alan şasi, MINI John Cooper Works’ü premium küçük otomobil segmentinde eğlenceli sürüşün ideal örneği haline getiriyor. Modelin hareketsiz halden 100 km/sa’e hızlanması yalnızca 6,3 saniye sürüyor. 80’den 120 km/sa hıza doğru hızlanması ise birinci sınıf spor otomobilleri geride bırakacak şekilde yalnızca 5,6 saniyede tamamlanıyor.

Bu özelliğiyle model, her zaman daha büyük ve daha güçlü rakiplere karşı olağanüstü başarı kazanan ve Paddy Hopkirk (1964), Timo Mäkinen (1965) ve Rauno Aaltonen (1967) tarafından kullanılan Klasik Mini ile bir bağ kuruyor. Bahsettiğimiz dönemde Monte Carlo Rallisi’nde farklı sınıflardaki otomobiller birbirine karşı yarışıyordu. Ağırlık, hacim ve performans farklarını dengelemek üzere puan verilirken uygun şekilde telafi için bir handikap formülü kullanılıyordu. Bu durum, diğer üreticilere ait güçlü ve sağlam rakiplere karşı mücadelesinde Klasik Mini’nin çevikliğini ve güvenilirliğini sürücülerin ralli becerileriyle bir araya getirerek ibreyi Klasik Mini’den yana çevirdi.
Monako’da MINI John Cooper Works ile bir efsanenin izinde | MINI Türkiye
Bugün Güney Fransa’nın dağ geçitlerinden Monako’ya doğru giden bir rota belirleyen herkes, eski ralli efsanelerinin izlerini takip ediyor. Özellikle güçlü frenler, çok yönlü sürüş denge sistemleri ve otomatik klimayla donatılan modern MINI John Cooper Works otomobilinizi yaz mevsiminde gündüz sürerken bile 50 yıldan uzun süre önce efsanevi “Uzun Bıçaklar Gecesinde” sürücülerin üstesinden geldiği zorlukları anlayabiliyorsunuz. Col de Turini geçidine giden dik yollar, buz tutmuş zeminler ve zifiri karanlıkta sürüş yapmak bolca cesaret ve beceri istiyor.
Monako’da MINI John Cooper Works ile bir efsanenin izinde | MINI Türkiye

Maritime Fransız Alpleri’nin meydana getirdiği tablo, görkemli manzaralarla dolu. Ancak kısa bir süre sonra perspektif değişiyor ve binaların oluşturduğu kanyonlar, deniz kenarındaki kordon boyları ve Monako Limanı ilk kez kendini gösteriyor. Yol Agerbol Bulvarı ve Route de la Moyenne Corniche boyunca sahile paralel uzanırken, durup bu deniz kenarındaki prensliğin nefesleri kesen panoramik manzarasının keyfini çıkarabileceğiniz birçok fırsat var.

Monako’da MINI John Cooper Works ile bir efsanenin izinde | MINI Türkiye
MINI John Cooper Works, Monako’nun güneyinde Port de Fontvieille ve AS Monaco futbol stadyumu arasındaki Prenses Gracia Patricia anısına yapılan bir gül bahçesi olan Roseraie Princesse Grace’in önünden geçiyor. Prenslik yerleşimi ve Monte Carlo şehir merkezi buradan pek uzak değil. MINI John Cooper Works, yat marinasında ve Monte Carlo kumarhanesi önünde park yeri ararken, Monako caddelerini dolduran Almanya, İtalya ve Birleşik Krallık üretimi lüks sedan ve süper spor otomobillerin arasından inatçı Klasik Mini’nin orijinal ralli rotasındaki kendinden emin tavrıyla geçiyor. Otomobil standart John Cooper Works Aerodinamik Kiti ve büyüleyici arka spoyleriyle incelikli bir zevki yansıtırken, en küçük boyutta üst düzey sürüş keyfini sunduğunu da açıkça vurguluyor.
Monako’da MINI John Cooper Works ile bir efsanenin izinde | MINI Türkiye
MINI John Cooper Works, günlük şehir trafiğinde de deneyimlenebilecek gerçek yarış hissini Monte Carlo’da yoğun şekilde ortaya koyuyor. Ne de olsa burası, gerçek bir grand prix pistinde otomobil sürerken aynı zamanda şehir turu da atabildiğiniz bir yer. Ancak tıpkı yarış haftalarında olduğu gibi saat yönünde ilerlemeniz gerekiyor. Hazır olduğunuzda sağınızdaki ünlü Sainte-Dévote virajını alıp ardından kumarhane yönündeki dik tırmanışa ilerleyebilirsiniz. Şehir içindeki pistte sürerken ünlü yarış otomobillerini ve sürücülerini temsil eden bronz heykeller dizisini görebilirsiniz. MINI John Cooper Works onlarca yıldır Formula 1’in roket hızındaki otomobillerinin zorlandığı keskin virajlara ulaştığında kendini gösteriyor. Kısa süre sonra enerjik bir biçimde Fairmont Oteli’nin altındaki tünelden hızla geçerek havuzun etrafını dolaşan Piscine virajını ve aynı şekilde aynı adı taşıyan restoranın bulunduğu ünlü Rascasse virajını dönüyor. Bu ufak boyutlu birinci sınıf atlet, model için özel olarak tasarlanan kokpiti ve John Cooper Works spor koltuklarıyla hız limitleri dahilinde de olsa bu sürüşü, motor sporları geleneğiyle modern sürüş keyfinin kusursuz birleşiminden oluşan benzersiz bir deneyime dönüştürüyor.
Monako’da MINI John Cooper Works ile bir efsanenin izinde | MINI Türkiye

Gösterilen yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve enerji tüketimi değerleri tip onayı sırasında yürürlükte olan Avrupa Mevzuatı VO (EC) 2007/715’te tanımlanan test prosedürüne göre belirlenmiştir. Rakamlar Almanya’da temel konfigürasyona sahip bir otomobile aittir ve gösterilen menzil seçilen modelde yer alan opsiyonel donanım ve farklı boyutta jant ve lastikleri göz önünde bulundurur. Bu faktörler konfigürasyon sırasında değişebilir.

Bazı otomobillere ait değerler yeni WLTP (Dünya Çapında Uyumlu Hafif Ticari Taşıtlar Test Prosedürü) yönetmeliğine göre ölçülmüştür ve karşılaştırma yapılabilmesi için NEDC (Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü) değerine dönüştürülmüştür. Yakıt tüketimi ve CO2 emisyonuyla ilişkili vergiler veya diğer harçlar burada belirtilen değerlerden farklı olabilir.

Yeni binek otomobillere ait resmi yakıt tüketim rakamları ve özel CO2 emisyon değerleri “Yeni binek otomobillere ilişkin yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve elektrik gücü tüketimi kılavuzundan” alınabilir. Kılavuza ücretiz olarak tüm yetkili satıcılardan, Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen adresinden ve http://www.dat.de/co2/ adresinden ulaşılabilir.

HABERLERİ GÖRÜNTÜLE